Interviews en recensies

Ino Kruysen zingt voor enthousiast publiek

Publiek gaat naarmate de avond vordert steeds harder klappen

Door Riek Jonker
Witte Weekblad, 15 februari 2003

Voorschoten – De Stichting Cultureel gebruik Dorpskerk nodigde Ino kruysen en haar muziekanten uit om een avond lang muziek te maken. De liederen uit Zuid – Amerika werden op een temperamentvolle wijze vertolkt.

Naast de veelzijdige zangeres Ino Kruysen waren daar ook Basgitarist Eric Calmes, en Gitarist Reinhold Westerheide. Last but not least percussionist Ignas te Wiel die ook allerlei andere muziek instrumenten bespeelde zoals de Sakuhachi (de Japanse fluit). Ze brachten Spaanse liederen over vrede, liefde, slaven en het leven op het land. De goedgevulde Dorpskerk had ongeveer 250 mensen te gast die deze keer veelal van verder weg kwamen dan uit Voorschoten.
Een mevrouw uit Rijswijk vertelt. “We komen speciaal voor Ino, ze zingt zo fantastisch, we gaan als het even kan naar al haar concerten” Uit een andere hoek komt de opmerking van een lerares Spaans, van de Hoge school uit Den Haag. “Ze spreekt haar Spaans goed en ze weet ook nog het Latijns Amerikaanse en Spaanse accent goed na te doen”. Ino kruysen is een Hollandse vrouw. Ze weet zich heel goed te presenteren. Met haar kleding, haardracht, temperament en houding bespeelt ze de zaal. Het publiek gaat naarmate de avond vordert steeds harder klappen. De muziekanten spelen af en toe heel subtiel. Het is af en toe dan ook muisstil in de zaal. Een stevige staande ovatie is welverdiend. De passende toegift wordt zeer gewaardeerd door het publiek. Vele enthousiaste fans maken van de gelegenheid gebruik om haar nieuwste cd te kopen en te laten signeren.

© Ino Kruysen | Agency Europe/World: Lerzan Berkant - rouge.lerz@gmail.com +31(0)643220284